مدرسه مهدویت

من را نمی شناخت کسی اینجا *** گم نامم و به نام تو می نازم

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

قدم سوم خدایی شدن

قدم سوم خدایی شدن

با سلام :

من چند روزی نمیتونستم مطلب تو سایت بگذارم و از شما عذر خواهی میکنم ولی امروز موضوع خیلی مفیدی را بیان میکنم که خیلی هم خواندنی هستن و شما رو دعوت به خواندن این موضوع در ادامه مطلب میکنم ...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

کد سوال 16164

س : آیا خریدن محصولات قاچاق مشکلی دارد ؟

ج : هر چیزی را که قانون قاچاق دانسته، خرید و فروش آن از نظر شرعی حرام است و استفاده از آن جایز نیست. به‌طور کلی کالای قاچاق به دو دسته تقسیم می‌شود: یک وقت هم اصل آن کالا ممنوع قانونی بوده و هم از نظر شرعی حرام است، اما یک وقت آن کالا ممنوع شرعی یا قانونی نیست، ولی تشریفات گمرکی برای ورود آن طی نشده است و کسی جنس قاچاق می‌آورد. در اینجا خرید چنین کالایی که بدانیم قاچاق است و کار ما کمک به قاچاقچی و قانون‌شکن می‌شود، اشکال دارد.
اما اگر این کار کمک به او نباشد و اصل این کالا هم ممنوع شرعی یا قانونی نباشد، خرید و فروشش اشکالی ندارد.
در صورتی هم که شک داریم کالایی را که می‌فروشند قاچاق است یا نه، خریدش مشکلی ندارد ولی در اینگونه موارد احتیاط خوب است.
اگر کالای قاچاق لباسی است که پوشیدنش غیرقانونی نبوده و از نظر شرعی هم حرام نیست، ولی به صورت قاچاق وارد کشور شده و فرد نادانسته خریده است، حال اگر بپوشد و با آن نماز بخواند، نماز خواندن با آن اشکال ندارد، با این شرط که تبلیغ کالای قاچاق نباشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰
کلیپ صوتی سخنان مقام معظم رهبری (مدظله)

کلیپ صوتی سخنان مقام معظم رهبری (مدظله)

سخنرانی حضرت آقا همراه با قسمتی از مداحی حاج میثم مطیعی در مورد یمن .

مدت زمان : ۳ دقیقه
کیفیت : MP3 (عالی)
حجم کل : 5.53 مگابایت
کاری از : پایگاه فرهنگی مذهبی شهید همت

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
قدم دوم خدایی شدن

قدم دوم خدایی شدن

این قدم برای کسایی هست که معمولا شیطان آن ها را از انجام کاره ثواب باز میدارد و نمیگذارد که ما کار ثواب انجام دهیم و در اصطلاح : میخواستیم ثواب کنیم کباب شدیم ،یک راه معرفی میکنم به شرط همراهی و عمل به این کار یعنی اینکه یا باید مرد مرد باشی یا باید ... باشی نباید اینکار رو نصفه انجام بدی . در ادامه مطلب در خدمتون هستم ان شاءالله اگه عمری باشه .
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مجموعه مقالات فتنه رسانه ای : پشت پرده بعضی شبکه های ماهواره ای

مجموعه مقالات فتنه رسانه ای : پشت پرده بعضی شبکه های ماهواره ای

پشت پرده ی مدیریت بعضی از شبکه های ماهواره ای که به ظاهر فقط شما را سرگرم میکنند ولی به مرور زمان خانواده ایرانی را از بین میبرند و ... . اگه بخواهم بازم بنویسم باید امتیاز این مقاله رو برای خودم ببرم ولی شمارو به خواندن این مطلب در ادامه مطلب دعوت میکنم .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مولودی های میلاد امام حسین (ع)

مولودی های میلاد امام حسین (ع)

مولودی های میلاد امام حسین (ع) - سال 1394 - با نوای سید مجید بنی فاطمه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
استاد پناهیان : فتنه های آخرالزمان

استاد پناهیان : فتنه های آخرالزمان

نهمین نشست سیاسی بصیرت افزایی دینی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به مناسبت سالروز حماسه نهم دی ماه در مسجد حوری برگزار شد. در این سخنرانی استاد پناهیان پس از برشمردن ویژگی های فتنه ۸۸ و شباهت آن با فتنه خوارج در صدر اسلام، به بررسی برخی از فتنه های جدید در آخرالزمان و سرعت در رسوایی فتنه گران نسبت به فتنه های صدر اسلام پرداختند.

فایل صوتی سخنرانی افزوده شد.

 

فتنه های آخرالزمان / شباهتها و تفاوت فتنه ۸۸ با فتنه خوارج / صوت سخنرانی استاد علیرضا پناهیان

مدت زمان : ۵۳ دقیقه
کیفیت : MP3 (عالی)
حجم کل : ۲۵ مگابایت
مکان سخنرانی : تهران، مسجد حوری، نهمین نشست سیاسی بصیرت افزایی دینی
زمان سخنرانی : ۱۱ دی ۹۳
کاری از : پایگاه فرهنگی سردار شهید شیخ زاده آذری (مسجد حوری)

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

درس امروز : یکی از راهها سرباز امام زمان (عج) شدن

فصل اول - بخش اول

:: دعای عهد

از دعاهای مشهوری که خواندن آن در عصر غیبت ولی عصر (ع) تأکید شده دعای عهد است، روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که آن حضرت فرمود: هر کس چهل صبح این دعا را بخواند، از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خداوند او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن جناب باشد و حق تعالی به ازای هر کلمه، هزار حسنه به او دهد و هزار گناه از او ببخشد.

 

از این روایت، به روشنی رجعت و بازگشت به دنیا در زمان ظهور حضرت قائم(عج) استفاده می‌شود، همچنین در خود این دعا، به رجعت تصریح شده است، در فرازی از آن، یک مؤمن مشتاق دیدار چنین دعا می‌کند:

 

«اللّـهُمَّ اِنْ حالَ بَیْنی وَبَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذی جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری، مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً‌ سَیْفی، مُجَرِّداً قَناتی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَ الْبادی»

 

خداوندا! اگر مرگ بین من و مولایم حایل شد، مرا از قبرم بیرون آور، در حالی که کفن خود را به کمر بسته باشم و با شمشیر کشیده و نیزه افراشته دعوت داعی حق را اجابت کنم؛ در هر جا که باشم، چه در شهر و یا در قریه‌ها.

 

همان گونه که در جملات اخیر ملاحظه می‌شود، دعا کننده از خداوند می‌خواهد، اگر قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) مرگ، او را در بر گرفت و از فیض دیدارش محروم شد، خداوند در هنگام ظهور، او را زنده کند تا در رکاب آن حضرت با دشمنان خدا مبارزه کند و پیروزی اسلام و خواری دشمنان را ببیند و این، یکی از اهداف رجعت است.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
قدم اول خدایی شدن

قدم اول خدایی شدن

از فکر به نامحرم نجات پیدا کنیم؟

این مطلب اجتماعی،مذهبی هستش و خواندنش رو به والدینی که در خانه پسر دارند بسیار توصیه میکنم ...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روی سخن من امروز با پسر هاست :

بسیاری از جوانان و نوجوانان شاید بیشتر وقت خود را به نامحرمان فکر میکنند البته این که به نامحرم فکر کنید گناه نیست ولی زمینه ساز ارتباط با نامحرم است ، تنها راه ورودی شیطان به مملکت وجودی ما حوزه­ ی فکر و اندیشه است. یعنی شیطان در فکر ما وارده شده و با وسوسه­ های خود سعی دارد ما را به گناه و آلودگی بکشاند. حضرت علی (علیه ­السلام) می­ فرمایند: «کسی که زیاد درباره­ ی گناهان فکر کند، گناهان، او را به سوی خود می­ کشانند».

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰