از فکر به نامحرم نجات پیدا کنیم؟

این مطلب اجتماعی،مذهبی هستش و خواندنش رو به والدینی که در خانه پسر دارند بسیار توصیه میکنم ...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روی سخن من امروز با پسر هاست :

بسیاری از جوانان و نوجوانان شاید بیشتر وقت خود را به نامحرمان فکر میکنند البته این که به نامحرم فکر کنید گناه نیست ولی زمینه ساز ارتباط با نامحرم است ، تنها راه ورودی شیطان به مملکت وجودی ما حوزه­ ی فکر و اندیشه است. یعنی شیطان در فکر ما وارده شده و با وسوسه­ های خود سعی دارد ما را به گناه و آلودگی بکشاند. حضرت علی (علیه ­السلام) می­ فرمایند: «کسی که زیاد درباره­ ی گناهان فکر کند، گناهان، او را به سوی خود می­ کشانند».


پسری که یکبار استمناء انجام بده از اون به بعد همش به فکر موضوعات جنسی میشه و دیگه روی درس و بحث نمیتونه تمرکز کنه و در بعضی موارد دچار اختلال روانی میشه که بصورت تند رویی ، فحاشی و حتی در مدرسه و خیابان دعوا میشه البته این چیز های که دارم میگم فقط عوارض روحی هست بهتره بدونیم که استمناء عوارض جسمانی چون کمبود کلسیم و ... را در پی داره .

ولی این نکته برای پدر و مادر ها :

فرزند شما در دوران دبیرستان تحت فشار روحی و روانی خاصی قرار میگیرد این فشار درونی نیست به دلیل محیط دبیرستان هست یعنی شما باید دوستان فرزندتون رو ارزیابی کنید اینطور که از نوع حرف زدن تیپ و قیافه و ... میتونید ارزیابی کنید یکی از راههایی که باعث میشه که فرزند شما به سمت دوستی با جنس مخالف برود دوستی با دوستان بد هست ، یکی دیگر از عوامل هم وجود ماهواره هست که به دلیل اینکه از موضوع اصلی خارج نشیم این موضوع را باز نمیکنم ولی در مطالب بعدی اثرات ماهواره هم ذکر میکنم .

خیل خب زیاد از بحث اصلی که قدم اول خدایی شدن بود دور شدیم برای اینکه بخواهیم که به نامحرم فکر نکنیم و رابطه ای با نامحرم نداشته باشیم باید کار های زیر را انجام بدهیم :

1 - سر خودمون رو با کار مشغول کنیم .

2 - زود ازدواج کنیم .

نکته : هردو مورد بالا امام صادق (ع) برای ترک گناه و رابطه با نامحرم بهشون اشاره کردند .

3 - در فضای معنوی و ملکوتی سیر کنیم .

4 - به جای غوطه­ ور شدن در افکار نفسانی و شیطانی خاطرات خوب و معنوی را در ویترین ذهن خود قرار دهد.

یعنی : به چیز های خوب مثل : خاطراتی که با خانواده داشتید بیشتر فکر کنید ، یا به خلقت های خدا .

5 - مطالعه کتاب در مورد سیره معصومین (علیهم السلام)

6 - کم خوری

7 - نخوابیدن روی شکم

و ... که شما با کمی جستجو در اینترنت راههای بیشتری میابید ولی این های که گفتم هم انجام بدید خوبه ، موارد 3 تا آخــــر زیر مجموعه مورد اول بودند .


قلم : معلمین مدرسه مهدوی